Чому сторітеллінг — найкращий метод презентації проекту? Чим зацікавити інвестора в Кремнієвій долині та чого він точно чути не хоче? Чому слайди — це останнє, про що потрібно думати перед презентацією? Які секрети ідеального Pitch Deck? Про все це на закритій зустрічі з Alumni Центру підприємництва говорив Альфредо Коппола, со-CEO US Market Access Center (акселератор для стартапів з-за кордону, який знаходиться в Кремнієвій долині і допомагає молодим командам вийти на ринок США).
- Розрізняють три види презентацій: 20-30 секунд (Elevator Pitch), 2-4 хвилини (презентація на подіях), 20-40 хвилин (для VC та зацікавлених інвесторів). Усі ці кроки, від 20 секунд до півгодини, це ваш шлях звернути на себе увагу. Перші 15 секунд визначають, чи будуть вас слухати далі. За цей час ви повинні чітко окреслити проблему та озвучити своє бачення як її вирішити.
- Вивчіть аудиторію та журі події, де ви будете виступати. Коли ви знатимете, які саме інвестори присутні, ви зможете знайти до них окремий підхід та зацікавити. Вивчіть, чи ваша аудиторія технічна, чи більше зацікавлена в бізнесі? Який культурний бекграунд? Яка їх історія успіху?
- Що хоче чути аудиторія? Тут потрібно розділити: що хочуть чути ваші клієнти, а що — присутні інвестори. Клієнтам важливо знати, яка ваша ціннісна пропозиція, конкурентна перевага, чи перевірена і масштабована ваша технологія, які фінансові показники? Інвесторів ж буде цікавити: яка ваша команда, розмір/динаміка ринку, фінанси та економіка, як ви заробляєте гроші, чи зможете ви зробити 10x-20x повернення?
- Інвесторів точно не цікавить ваша крутість. Ваша чудова технологія, ваш дивовижний мозок (і скільки у вас PhD), ваш прекрасний та елегантний код, і все інше, що в основному говорить: “Подивіться на цю неймовірно класну річ, яку я зробив!”
- Ідеальна презентація — це розповісти історію. Часто стартапи помилково зосереджують всю увагу на тому, щоб підготувати правильну кількість слайдів, правильну кількість інформації, коли насправді важливо думати про сценарій вашого виступу. Хороша презентація – це розмова з аудиторією. Уявіть, що ви зустрілись з друзями за чашкою кави і вони запитують про ваш продукт. При підготовці зімітуйте таку розмову з кимось із друзів та запишіть її, це дозволить говорити живою мовою та уникати формального тону під час виступу.
- Слайди — це про підтримку вашої розмови, історії. Використовуйте 30 розмір шрифту, звертайте більше уваги на зміст, ніж на дизайн, не використовуйте більше, ніж 2 види та розміри шрифтів. І пам’ятайте — це лише ваші 3 хвилини та ваші правила, успіху 🙂