Вже пізно боятися технологій, адже вони є всюди та гастрономічна галузь не є вийнятком. Вісім із десяти людей замість того, щоб йти в супермаркет, радше скористуються мобільним додатком, де можливо обрати продукти, поспілкуватися з постачальником та зробити замовлення в один клік. Більше 60% молоді до 25 років сказали, що готові платити більше за можливість замовляти собі їжу через смартфон і не стояти в черзі в харчових закладах. Тому в еру діджиталізації актуальними стануть ті розробки, які першими мініманізують цей шлях.
Однак, ціль нагодувати мільярд людей передбачає пасивний статус цих людей, вважає Іван Шишкін – відомий шеф-кухар та консультант з розвитку кухні та технологій. “Це дуже тонкий момент. Нам потрібно не лише нагодувати, а дати людям можливість обирати ті продукти, які вони хочуть.” Тому, окрім покращення харчового сервісу, важливо допомогти людям обирати саме ті продукти, які їм потрібні та зробити їх більш якісними та корисними.
Прикладом успішного втілення FoodTech є французький проект La Ruche qui dit oui. Ця компанія створила додаток для доставки органічної їжі від місцевих виробників. Спочатку він прораховує кількість потрібної їжі для конкретної людини, потім пропонує їй замовити онлайн усю необхідну продукцію: фрукти, овочі, м’ясні та молочні вироби тощо. Це замовлення отримує найближчий фермер або виробник, який доставляє замовлення протягом декількох днів. Від цього виграють усі: покупець, який завжди отримує свіжу продукцію та фермер, адже реалізує її по вигідній ціні.
Українським прикладом FoodTech бізнесу є компанія Дідо – це правдива їжа, вирощена на “!Фермі” Холдингу емоцій “!FEST” або виготовлена сертифікованих господарствах. Вони пропонують клієнтам корисні та екологічно чисті продукти, які можна придбати у фірмовому магазині або замовити через інтернет-ринок Шувар. Є ряд фермерів, які співпрацюють та розвивають своє господарство за допомогою проекту Дідо. Його засновники мають на меті 2 речі:
- створення правильної культури харчування, просування локальних та якісних продуктів, розуміння змісту того, що ми їмо;
- організація фермерів та побудова “мосту” між виробником та споживачем.
FoodTech об’єднує сили гастрономічних виробників та технологів, аби зробити продукти ще більш якісними та доступними для кожного. Ставайте першовідкривачем у цій галузі та реєструйтеся на першу в Україні акселераційну програму з FoodTech – Гастрономії & Технології від Центру підприємництва та Холдингу емоцій !FEST.