Бізнес чи стартап? Як зрозуміти свій шлях на етапі ідеї? - CfE Accelerator

Бізнес чи стартап? Як зрозуміти свій шлях на етапі ідеї?

Здавалось би, тема відмінності стартапу від класичного бізнесу розкрита вже стільки разів, що кожен, хто хоча б трішки дотичний до підприємництва, інтуїтивно чи свідомо відчуває цю межу. Та працюючи в екосистемі і створюючи продукти саме для стартапів, з кожним новим набором на програми ми впевнюємось, що певна частина молодих підприємців, чиї ідеї та напрацювання більше підходять критеріям бізнесу, позиціонуються як стартапи і навпаки.

Мабуть, найлегшим етапом для того, аби диференціювати ці поняття, є початкова стадія — коли у вас тільки зʼявилась ідея або ви здійснюєте перші кроки на шляху до розвитку. Чим зрілішим стає проєкт, тим більш розмивається межа.

Нижче — список питань, відповіді на які допоможуть вам визначитись: чи має ваша ідея стартап-майбутнє чи, навпаки, вас чекає шлях побудови класичного бізнесу?

 

Питання: проблема яку ви вирішуєте, проста і зрозуміла, чи, навпаки, невизначена та комплексна? Ця проблема поширена та критична для користувача чи, можливо, він і без вас вирішує її з легкістю? Чи можете ви спрогнозувати, що проблема з часом буде ставати все більш актуальною та терміновою?

Підказка: якщо ви працюєте з потребою чи болем користувача, який провалідований, зрозумілий та легкий до вирішення (як бажання випити кави чи купити продукти неподалік від дому), скоріш за все, ваш продукт матиме ознаки класичного бізнесу. Якщо ж ви взялись за вирішення амбітної та непростої проблеми, ваша діяльність має перспективи називатись стартапом.

 

Питання: чи існує сьогодні на ринку рішення для проблеми, яку ви визначили? Якщо воно існує, то чим ваше рішення — унікальне?

Підказка: якщо ви збираєтесь творити абсолютно новий підхід до вирішення споживацьких проблем або значно вдосконалити існуючі, у вас точно є ще одна ознака стартапу. Якщо ж ви плануєте здійснювати діяльність приблизно так само, як сьогодні це роблять конкуренти (за допомогою рішень та бізнес-моделей, що вже провалідовані на ринку), вас, скоріш за все, чекає шлях класичного підприємця.

 

Питання: Наскільки амбітними є ваші плани до масштабування? Як швидко ви хочете рости і як довго ви готові бути збитковими? А чи готові змінювати все і розпочинати заново? Як плануєте розпоряджатись інвестиціями та майбутніми прибутками?

Підказка: якщо ви мрієте про стабільність, і хочете, аби ваша діяльність була швидше операційною і несла за собою поступове збільшення доходу від місяця до місяця, конкурентоспроможну заробітню плату команді та якнайшвидші дивіденти співзасновникам, ви — на шляху до побудови класичного бізнесу. Якщо ж ви горите бажанням змінювати ринок, споживача, захоплювати ринки швидко, при цьому готові вкладати в справу свої ресурси (в тому числі і матеріальні), а також всі залучені кошти реінвестовувати в наступні пошуки, вдосконалення та нові ітерації, — ви можете називатись майбутнім стартапом.

 

Висновок:

Стартапи повинні дуже чітко розуміти болі клієнтів, і створювати продукти, що заточені під конкретний ринок (а ринок, наприклад, Європи, дуже відрізняється від ринку США), що змушує їх бути в постійних пошуках та валідації ідей. Ще одна особливість стартапів — вони націлені на дуже швидке зростання, на відміну від класичного бізнесу, який може розвиватись поволі. Тож перед тим, як обирати стежину — підприємця чи власника інновативного проєкту — проаналізуйте свої істинні бажання та потенціал вашої ідеї. А куди звертатись за експертизою та підтримкою у розвитку, ви вже знаєте: CfE accelerator пропонує як мінімум три програми, що допоможуть грамотно будувати стартап від приблизного бачення аж до готового продукту та перших інвестицій.

Залишайтесь на звʼязку та творіть стартап-екосистему з нами.