Теорія – це добре, проте реальні приклади успішних проектів мотивують найбільше. У Львові такі приклади існують і успішно розвиваються. Василь Атаманюк, Project Manager Холдингу емоцій “!ФЕСТ”, розповідає про історію створення платформи “Дідо”, українського прикладу FoodTech бізнесу.
Дідо – це правдива їжа, вирощена на “!Фермі” Холдингу емоцій “!FEST” або виготовлена на сертифікованих господарствах. Вони пропонують клієнтам корисні та екологічно чисті продукти. Зараз платформа розвивається за схожим принципом успішного французького стартапу La Ruche qui dit oui: онлайн-платформа, яка з’єднує замовника та фермера з екологічно чистою продукцією.
Яке майбутнє харчової сфери України?
Щоб зрозуміти, що є майбутнім у харчуванні українців у перспективі 10-20 років, – необхідно банально переглянути ситуацію в США та Європі:
1) збільшення споживання органічної та фермерської продукції
2) для споживача важливе походження їжі
3) без ГМО
4) із доведеною безпечністю
5) збільшення закупівлі продуктів on-line
Власне, “Дідо” в своїй діяльності і розвитку слідує цим правилам і починає запроваджувати інноваційні технології у своїй діяльності.
Сьогодні “Дідо” – це:
-магазин натуральної, домашньої продукції
-платформа локальних крафтових виробників сирів, ковбас та соусів Західної України
-надійний партнер для фермерів, малих виробників та сімейних господарств, який піклується про їх розвиток
-осередок перевірки якості домашньої продукції
-нова культура споживання локальної їжі
Почали digilal-трансформацію з відкриття on-line маркету “Дідо” на платформі інтернет-магазину Шувар.
Від концепції до продажу
Ідея створення і філософія “Діда” полягає в тому, що кожен повинен мати доступ у харчуванні до якісних, перевірених, екологічно чистих продуктів.
Усе почалось із “!Ферми” Холдингу емоцій “!FEST”, де відгодовується екологічно чиста свинина, отримують чудове свіже молоко із корів породи “Jersey”, і далі почали підключати локальні ферми, з якими “дивляться в одному напрямку” в сенсі вирощування і реалізації органічної продукції.
Засновники Дідо також досліджували ринок та потреби своїх клієнтів. Зокрема, дослідження Nielsen. What`s Next in E-Commerce 2016, де говориться, що обсяг роздрібної електронної комерції продуктами харчування за прогнозами зросте до 2020 року на 20% та перевищить продажі OFFLINE. Саме тому важливо слідкувати за трендами FoodTech індустрії.
Також досліджували світовий досвід on-line маркетплейсів, що і планують запроваджувати тут, на місці. Digital-трансформація дозволить збільшити кількість замовлень on-line, де покупець зможе відразу ознайомитись зі всіма сертифікатами якості продукції, тощо.
Ось так і виросла ціла платформа локальної, фермерської, крафтової, екологічно чистої продукції, яка працює для львів’ян вже 4 роки. “Ми вважаємо, що робимо правильну справу, розвиваючи фермерства, локальних виробників, і цілі наші глобальні. Urbi et Orbi, краще не скажеш. Зараз ми працюємо над зміною свідомості харчування локально, але коли ми досягнемо цієї позиції – це відправна точка до поширення за межі Львова нашого бачення”, – розповідає Василь Атаманюк.
Зараз над проектом працює команда із 30 професіоналів, не враховуючи “армію” однодумців, які допомагають з ідеями та операційною діяльністю.
Також не можна оминути увагою кластер фермерів, які хочуть вирощувати для своїх дітей, родичів, сусідів, співвітчизників здорову, корисну і безпечну їжу.
Як розвивається Дідо в форматі Food Tech. Основні кроки
Дійсно, в повному масштабі digital-трансформація українського ринку харчування почалася з 2017р., коли найбільші рітейлери, такі як Metro, Ашан, пішли в on-line продажі і активно розвивають цей сегмент. Не пасуть задніх і різноманітні гастро-сервіси доставки їжі.
Правда в тому, що digital-трансформація є світовим трендом, і Україна не виняток. Тому кожен бізнес, який хоче залишатися в ТОПі, повинен впроваджувати нові технології і йти в on-line.
Зараз реалізовують продукцію on-line та off-line. off-line реалізується за допомогою основного магазину на оптовому ринку “Шувар” та магазину у King Kross Leopolis. Також мережа маркетів “Два Кроки від Хати” допомагає, створивши відділи Дідо на ТТ.
Щодо on-line та FoodTech. Зараз в мережі реалізовують продукцію через розділ в інтернет-магазині Шувар, а також просувають філософію через FB.
У планах є створення окремого ресурсу, який би об’єднав найкращі європейські практики із on-line торгівлі фермерською продукцією через інтернет-магазин та мобільний додаток.
Про завоювання ринку можна говорити, коли ти вступаєш у “червоний океан”. Дідо ж обрали стратегію “блакитного океану”, і йдеться про завоювання сердець споживачів, які повинні задумуватись про якість і походженні їжі, якою вони харчуються. “Тому мушу сказати: так, достукатись важко, але відсоток наших однодумців з кожним днем збільшується і, на мою думку, ми рухаємося в правильному напрямку”, – додає Василь.
Щодо фермерів. Є різні категорії людей, але більшість фермерів, які виробляють дійсно класну якісну продукцію, є свідомими про те, що Дідо – це чудова платформа для збуту, і залюбки ідуть на контакт. Фермерів перевіряють та консультують по санітарії для забезпечення якості та безпечності продукції.
FoodTech об’єднує сили гастрономічних виробників та технологів, аби зробити продукти ще більш якісними та доступними для кожного. Ставайте першовідкривачем у цій галузі та реєструйтеся на першу в Україні акселераційну програму з FoodTech – Гастрономії & Технології від Центру підприємництва.