Один із наших Meetups4Startups був присвячений міжнародним заходам в стартап-спільноті. Тоді виступали спікери, які вже давно у цій сфері і знають як все працює, у чому потенціал таких подій та результат.
Сьогодні ж ми поділимось історією учасника нашої програми Pre-Acceleration, Василя Кундрика, кофаундера стартапу GAPPO, який одночасно проходив два навчання цієї весни – у нас та на YTILI (USA).
– Така ідея з’явилась ще до повномасштабного вторгнення. Вирішив податись на YTILI ще працюючи на агро-підприємстві, але вже з ідеєю власного проєкту:
Gappo – це digital-сервіс для агровиробників, які виробляють продукцію за міжнародним стандартом Global GAP. Цей стандарт об‘єднує 200 000 виробників по всьому світу. Тому стартап хоч і здається на перший погляд вузько орієнтованим, насправді потенційно може покрити 80% усіх цих агрономічних підприємств.
Другий етап реєстрації на програму у США був у березні 2022, в якому кожному з нас було б важко сконцентруватись на заповненні аплікації. Василь не хотів відмовлятись від цієї можливості, але й часу було обмаль. Написав організаторам, що у нас війна і попросив більше часу – всі учасники отримали додаткові 2 тижні.
З цього все почалось.
Робота над GAPPO стартувала і вже у квітні 2023 Василь Кундрик та Віталій Бондаренко подали заявку і на Pre-Acceleration program від CfE accelerator.
– Ми долучились, щоб отримати додаткову мотивацію виділяти час і зосереджуватись на Gappo, оскільки в попередньому проєкті, який я намагався створити, всі ставили в пріоритет основну роботу і не приділяли достатньо ресурсів.
Система, за якою побудована програма Pre-Acceleration справді наводить на цілковитий фокус на продукт. Окрім теорії, де учасники дізнаються про інструменти розвитку стартапу та кожен етап цих процесів, вони також мають менторські сесії та домашнє завдання, яке ретельно аналізується командою задля ефективного опрацювання.
– Подобається, що на всі виконані завдання отримуємо фідбек, це відрізняє від інших програм і додає такої потрібної дисципліни. Коли немає зворотнього зв‘язку, який би не був запал, з часом домашнє зникає з пріоритетів. Дуже сподобалась менторська сесія у геймінг-форматі, з деякими менторами у нас відразу було цілковите порозуміння і від них отримали надзвичайне натхнення, а з іншими навпаки – спочатку були суперечливі враження, які, втім, несподівано спонукали до нових ефективних рішень.
Програми співпали по часу, тому доводилось поєднувати процеси в різних часових поясах.
Якщо Pre-Accelerator CfE зорієнтований більше на вивчення та вдосконалення власного продукту, то Ytili – це про нетворкінг, де знайомляться підприємці з різних країн та міст. І, випадково, в рамках Ytili Василь потрапив на 5 тижнів до Алабами, на підприємство Hudson Alfa Bio Technology.
Бойових голубів там не виявилось, але вдалось познайомитись із учасниками внутрішнього агротех-акселератора.
– Один стартап створює тканину з переробленого пташиного пір‘я, інший розробляє портативну лабораторію для визначення харчових патогенів, ще один із учасників займається генетичною модифікацією мікробів, задля впливу на рослинні патогени. Був стартап, який розробляє альтернативні варіанти пакування для збереження свіжості зелені.
(Це дуже схоже на заявки, які ми отримуємо на кожну освітню програму CfE accelerator, адже до нас приходять новатори із абсолютно різноманітних напрямів. Немає обмежень для ідей, коли ви вмієте їх презентувати. – прим.ред.)
Різноманіття цих проєктів та абсолютно різні стадії розвитку бізнесу (більшість з них вже мають кілька років досвіду та залучені інвестиції), склали враження, що акселератори у США загалом дуже відкриті і готові розглядати будь-які ідеї. Учасники активно знайомляться між собою, навіть якщо на перший погляд здається, що ці контакти не принесуть користі жодній стороні.
На думку Василя, це потрібно розвивати і в українському стартап-ком‘юніті, де кожен буде відчувати, що його ідеї мають шанс на існування і партнерства можна зустріти у зовсім неочікуваних комунікаціях.
Як поєднання цих програм повпливало на розвиток GAPPO?
Після Pre-Acceleration program засновники прийшли до рішення структурувати позиціонування бренду, щоб краще доносити ідею. Вони зрозуміли наскільки важливо провалідувати ідею перед запуском на ширшу аудиторію та обрали український ринок для цього, з перспективою виходу на світовий.
Вважаємо, що це хороший кейс про те, що можливості поруч з вами не дивлячись ні на що, і дуже важливо помічати їх і докладати зусиль.
Будемо спостерігати за GAPPO та іншими нашими еламні і бажаємо успіху.