*Олександр Волошин – співзасновник і СЕО стартапу Postello, заснованого у 2020 році. Випускник Пре-акселераційної програми і BootCamp від CfE Accelerator. |
Олександр, чому ти вирішив саме таку ідею реалізувати у своєму стартапі?
- З 2017 по 2020 рік я був співзасновником компанії, яка займалася лідогенерацією. Ми добре росли і у штаті нашому стало вже більше 25 людей. Перед пандемією я вийшов із компанії, проте саме працюючи у ній як COO, я помітив багато моментів, на які ми витрачали багато часу, довго робили шаблони, щоб вони були персоналізованими і якісними. Я хотів це все оптимізувати, тобто, ідея Postello зародилась у мене ще тоді.
Тобто, маючи ідею стартапу, ти одразу пішов у Акселератор?
- Під час пандемії я почав активно працювати у цьому напрямку. Прийшов у CfE, тому що хотів зібрати якнайбільше знань, насититися ними. Я підходив завжди до таких речей комплексно і тому розумів, що мені потрібно зібрати різні бачення, поговорити із людьми, які вже все це проходили. В Акселераторі я отримав все, що мені було потрібно, бо я просто брав усе, вчив усе, використовував усі можливості. Я завжди кажу, якщо людина хоче – вона знайде спосіб. Тому, коли у мене виникали конкретні питання по якихось блоках, чи підходах – я писав ментору і ми говорили. Зазвичай, комусь бракує чогось через лінь, адже інструментів є доволі. Я знав, чому я прийшов і що мені потрібно.
Чи змінилось твоє бачення продукту, якщо порівнювати ідею, яку ти мав початково і ту, з якою ти вийшов з Акселератора?
- Так, спершу у мене була трішки ширша ідея, але потім я зрозумів, що треба фокусуватися на чомусь конкретному. Один з викладачів мені дуже чітко пояснив, що я повинен вміти приймати чіткі рішення. З цим усвідомленням продукт вималювався ще чіткіше.
Чи був у тебе страх виводити продукт на ринок?
- Взагалі ні, я не маю такого страху. Можливо, вплинув ще минулий мій досвід роботи з ринками США, Канади та Австралії. Було очевидним, що необхідно продавати, тому, коли є бажання – немає страху.
- Єдине, з чим у нас були труднощі, ми не вміли правильно вправлятися з деякими СЕО-процесами, нам потрібен був хтось досвідчений у цій справі.
Які у Postello були переломні моменти?
- Перший – це великий стрибок росту через те, що відбувалося із сферою АІ, це зростило наші показники на 400%.. У нас є телеграм-бот, який постійно надсилає нам дані про нові реєстрації, зацікавлення і таке інше. За день могло бути і 700 заявок. Ми навіть були не готові до цього, адже команда невелика. Але це таке, з приємного 🙂
- Другий момент – це зміна складу команди. Тоді у мене був упадок мотивації, але коли я бачив, як летять заявки – це додавало мені енергії і я розумів, що треба робити, слід знаходити нових людей у команду. Я знав, що вони десь є і це лише питання часу. Технічні навички і професіоналізм важливі за замовчуванням, але я емпат і мені потрібно розуміти, що ми спрацюємось з командою і нам буде комфортно, по духу. Мабуть, це ще мій особистий ріст, тому що набираючи нову команду я уникнув помилки, яку робив раніше – я боявся задавати незручні питання. Необхідно все обговорити одразу і наперед, тому я так зробив з новою командою. Третій момент – повномасштабна війна. Ми швидко адаптувалися до роботи, але емоційно кожен для себе пережив якийсь перелом.
Чи змінилося щось у тобі особисто, коли ти почав працювати над своїм стартапом?
- Змінилося моє бачення речей, мої погляди. Коли я почав занурюватися у стартап-історію, я зрозумів, що немає негативного досвіду і все “окей”. Раніше я думав, що все повинно бути ідеальним і з першого разу, а тепер знаю, що можна помилятися і це все досвід, який робить проект кращим і сильнішим. Я більше довіряю тим, з ким працюю – немає мікроменеджменту. Помітив, коли ти довіряєш людям і віриш у їхній професіоналізм – вони більш викладаються і працюють спокійніше. Все відбувається синхронно, коли ти простіше до цього ставишся.
Які цілі у Postello найближчим часом?
- Ми шукаємо маркетолога, який добре знайомий з іноземним ринком. Також, хочемо трішки змінити бізнес-модель. Будемо працювати над зміною функціоналу, бо тепер краще розуміємо користувачів, додамо нові мови і тим ж збільшимо нашу аудиторію.
CfE ставитиме у приклад підхід містера Волошина до справ: чітко, комплексно, без паніки, але з великим бажанням створювати те, що задумав😄. Тому, нагадаю, що наші програми вже чекають на твою реєстрацію, вперед!